Croatia HRV  

rss

  • rss
Novosti - Amway
AMWAYEVO GLOBALNO IZVJEŠĆE O PODUZETNIŠTVU ZA 2016. GODINU

2016.11.16 - 

Sedmo godišnje Amwayevo globalno izvješće o poduzetništvu (Amway Global Entrepreneurship Report, AGER) mjeri javni puls poduzetništva. On pokazuje da ispitanici u EU očekuju da će samozapošljavanje za pet godina biti vjerojatnije nego što je sada. Ispitanici su također samopouzdani kada je u pitanju ključna vještina poduzetničkog razvoja – traženje i stjecanje klijenata.

Budućnost našeg radnog okruženja na visokom je mjestu na dnevnom redu kreatora politika i donositelja odluka u industriji, društvu i znanosti u Europi. Glavno pitanje na koje treba odgovoriti je: Kako se tvrtke prilagođavaju potrebama buduće radne snage? I koju ulogu će samozapošljavanje igrati u budućnosti? Izgleda da građani Europe imaju prilično jasno mišljenje: 35 posto AGER ispitanika smatra samozapošljavanje vjerojatnijim u sljedećih pet godina. No, osjećaju li se građani Europe spremnima za poduzetničku budućnost? Kako bismo odgovorili na to pitanje, AGER je identificirao ključnu vještinu za ljude koji odluče postati poduzetnici: traženje i stjecanje klijenata. 50 posto ispitanika osjeća se ugodno po pitanju tog zadatka, a samo 40 posto bi osjećalo nelagodu. U usporedbi s međunarodnim prosjekom, znatno više ispitanika u Hrvatskoj očekuje smanjenje samozapošljavanja u sljedećih pet godina (svijet: više: 39 posto; jednako: 30 posto, manje: 22 posto). Također znatno više Hrvata od prosjeka ispitanika u EU (više: 35 posto; jednako: 30 posto, manje: 24 posto) očekuje smanjenje samozapošljavanja.

„Poduzetništvo igra ključnu ulogu u oblikovanju našeg budućeg europskog gospodarstva”, savjetuje Michael Meissner, direktor korporativnih poslova u Amway Europa. “Pomoću AGER-a istražujemo težnje i očekivanja ljudi od njihovog radnog okruženja kako bismo oblikovali ekosustav koji više podržava one koji žele raditi samostalno kroz pokretanje vlastite tvrtke. Zato je kontinuirano istraživanje toliko važno.”

Amwayev indeks poduzetničkog duha: SPOL I DOB S NAJVEĆIM UTJECAJEM

AGER i ovaj put sadrži Amwayev indeks poduzetničkog duha (Amway Entrepreneurial Spirit Index, AESI). Uveden 2015., AESI je baziran na “Teoriji planiranog ponašanja” Iceka Azjena i mjeri tri dimenzije koje utječu na namjeru osobe da pokrene vlastiti posao: poželjnost, izvedivost i stabilnost u odnosu na društvene pritiske. Prosjek za zemlje EU ostao je na 45 od 100 bodova i još uvijek je na nižoj razini od globalnog prosjeka (50 bodova). Izračunata je srednja vrijednost AESI indeksa, sve tri dimenzije su jednako vrednovane i spomenute bez postotaka.

AESI rezultat[1] u Hrvatskoj je 40 i stoga puno viši nego prošle godine (28). No, rezultat je još uvijek na nižoj razini od međunarodne (50) i prosjeka EU (45).

 

U prosjeku, 47 posto Europljana i 27 posto Hrvata (pokazuje se porast od 9 posto) izrazilo je želju da postane poduzetnik, dok se 40 posto osjeća spremnima za ovaj izazov. 48 posto neće dopustiti da ih društvene mreže odvrate od njihovih planova. Još jedan znak nade za budućnost europskog poduzetništva dolazi od europskih Millennials, koji su definirani kao ispitanici u dobi ispod 35 godina. Oni su skloniji započeti vlastiti posao ostvarujući veći AESI rezultat (52 boda) nego ispitanici stariji od 50 godina (38 bodova), te su pokazali mnogo veću želju (61 posto) za samozapošljavanjem od bilo koje druge dobne skupine. Međutim, ispitanici u dobi od 35 do 49 godina su najuvjereniji u to da posjeduju potrebne resurse i vještine za taj korak (46 posto).

AGER također pokazuje da je ravnopravnost spolova u EU još uvijek relevantna tema. Muškarci ostvaruju viši AESI rezultat (50 bodova) u odnosu na žene (41 bod). Osobito su želja za pokretanjem vlastitog posla (žene: 43 posto, muškarci: 52 posto) i vjera u vlastite sposobnosti (žene: 34 posto, muškarci: 47 posto) ocijenjeni puno višima kod europskih muškaraca.

U Hrvatskoj, AESI rezultat za žene je 35 i zabilježen je porast od 10 posto (2015: 25). Sve vrijednosti su se povećale u odnosu na prošlu godinu:

  • Poželjnost: 21 posto (+6 posto od 2015.)
  • Izvedivost: 37 posto (+12 posto od 2015.)
  • Stabilnost: 46 posto (+11 posto od 2015.).
    • Muškarci ipak imaju više bodova (2016: 46; 2015: 31), pokazujući zavidan rast u svim dimenzijama:
  • Poželjnost: 33 posto (+13 posto od 2015.)
  • Izvedivost: 50 posto (+18 posto od 2015.)
  • Stabilnost: 56 posto (+15 posto od 2015.)
    • Rezimirajući rezultate, muškarci imaju znatno više bodova u svim dimenzijama.

 

Amwayev partner i predstojnica Katedre za strategiju i organizaciju na Technische Universität München (TUM), prof. dr Isabell M. Welpe naglašava: “Amwayevo globalno izvješće o poduzetništvu za 2016. pokazuje da nas još uvijek čeka dug put kada je riječ o ravnopravnosti spolova u poduzetništvu. Moramo osigurati da svaka zainteresirana osoba, bez obzira na spol i dob, ima pristup resursima potrebnim za oslobađanje neiskorištenog poduzetničkog potencijala koji zapravo imamo u EU.”

EUROPLJANI RAZMIŠLJAJU POZITIVNO O PODUZETNIŠTVU I TEŽE KA SAMOISPUNJENJU I NEOVISNOSTI

Potvrđujući rezultate prethodnih istraživanja, 74 posto ispitanika u EU razmišlja pozitivno o poduzetništvu. Muškarci pokazuju nešto pozitivniji stav (76 posto) od žena (73 posto). Najpozitivnija skupina su opet ispitanici u EU do 35 godina (81 posto). Na pitanje o tome koja su dva najprivlačnija faktora za pokretanje vlastitog posla, Europljani su uvjereni da su to “neovisnost od poslodavca, biti sam svoj gazda” (49 posto) i “samoispunjenje, mogućnost realizacije vlastitih ideja” (44 posto). “Izgledi za drugi prihod” i dalje ostaju na trećem mjestu (37 posto). Među svim dobnim skupinama, ispitanici do 35 godina najviše vjeruju u “neovisnost”, njih 55 posto. Ti razlozi za pokretanje vlastitog posla ostali su isti kao i u prethodnim istraživanjima.

Hrvatski stav mnogo je pozitivniji nego u 2015. godine

  • U prosjeku, 70 posto hrvatskih ispitanika ima generalno pozitivan stav prema poduzetništvu. U odnosu na prošlu godinu, povećan je za 9 posto (2015: 61 posto).
  • Pozitivan stav hrvatskih ispitanika je stoga na nižoj razini u odnosu na međunarodni prosjek[2] (77 posto), te na nešto nižoj razini od prosjeka EU[3] (74 posto).
  • Kada je riječ o dobi, ispitanici stariji od 50 godina su očito manje pozitivni od drugih dviju skupina. U odnosu na prošlu godinu, sve vrijednosti su se povećale. Vrijednosti ispitanika mlađih od 50 godina snažno su porasle:
    • Mlađi od 35 godina: 82 posto (+13 posto od 2015.)
    • 35 do 49 godina: 76 posto (+14 posto od 2015.)
    • Stariji od 50 godina: 60 posto (+4 posto od 2015.)
  • Ženski (71 posto) i muški ispitanici (70 posto) imaju isti pozitivan stav. U odnosu na prošlu godinu, u obje skupine zabilježen je snažan rast (2015: žene: 60 posto, muškarci: 62 posto).

 

 

2 Međunarodni prosjek čine svih 45 ispitanih zemalja diljem svijeta. Zemlje sudionice u 2016. godini su: Australija, Njemačka, Velika Britanija, Grčka, Mađarska, Indija, Irska, Italija, Japan, Koreja, Latvija, Litva, Malezija, Meksiko, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugal, Rumunjska, Rusija, Slovačka, Slovenija, Južna Afrika, Španjolska, Švedska, Švicarska, Tajvan, Tajland, Turska, Ukrajina, SAD, Vijetnam.

3 Zemlje sudionice Europske unije su: Austrija, Belgija, Bugarska, Hrvatska, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Njemačka, Velika Britanija, Grčka, Mađarska, Irska, Italija, Latvija, Litva, Nizozemska, Poljska, Portugal, Rumunjska, Slovačka, Slovenija, Španjolska i Švedska.

Hrvati žele neovisnost

  1. “neovisnost od poslodavca, biti sam svoj gazda” (56 posto),
  2. “izgledi za drugi prihod” (46 posto), te
  3. “samoispunjenje, mogućnost realizacije vlastitih ideja” (41 posto)

su najprivlačniji aspekti za pokretanje vlastitog posla i time ostaju isti kao i prošle godine.

Poduzetnički potencijal u Hrvatskoj snažno je porastao za 10 posto: 35 posto ispitanika u Hrvatskoj može zamisliti pokretanje vlastitog posla (2015: 25 posto).

 

Za više informacija o ovom istraživanju, molimo posjetite: http://globalnews.amway.com/amway-global-entrepreneurship-report

[1] AESI rezultat može biti u rasponu od 0 do 100. Rezultat se izračunava kao prosjek njegovih triju poddimenzija.

Napiši komentar

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia