Croatia HRV  

rss

  • rss
Novosti - Amway
AMWEYEVO GLOBALNO IZVJEŠĆE O PODUZETNIŠTVU ZA 2018. GODINU

2018.05.23 - 

Hrvatskoj treba obrazovni sustav koji će potaknuti poduzetništvo, zaključak je Amway Globalnog Poduzetničkog Izvještaja

Što pokreće poduzetnički duh? Vanjski faktori kao što su obrazovni sustav utječu na stav i percepciju o poduzetničkoj mogućnosti? Koje osobne karakteristike misle da imaju ljudi koji žele započeti svoj posao? To je bio fokus osmog Amway Globalnog Poduzetničkog Izvještaja, koji mjeri razinu poduzetništva na svjetskoj razini.

Ove godine istraživanje je bilo fokusirano na dva aspekta koji odmažu ili pomažu poduzetništvu:

– unutarnji faktori (predanost, spremnost na rizik, znanje o financijskim aspektima poduzetništva)
– vanjski faktori (stanje u državi, tehnološka dostupnost i obrazovni sustav usmjeren na poduzetništvo).

“Bolje razumijevanje zbog čega se ljudi odlučuju za ili protiv vlastitog posla i koja vrsta posla je najprivlačnija, pomaže u učinkovitom poticanju poduzetništva u svijetu.” kaže Amway Predsjednik Doug DeVos. “Ta saznanja mogu pomoći gospodarstvenicima i političarima da donose odluke i poduzimaju akcije koje pomažu da više ljudi započne svoj vlastiti posao i ostvari svoj potpuni potencijal u tom području. Više poduzetnika znači više mogućnosti, veći gospodarstveni rast i više prosperiteta za svakoga.”

Od vanjskih faktora kao najveća prepreka poduzetništvu u Hrvatskoj četvrtina ispitanika je istaknula obrazovanje s obzirom na to da naš obrazovni system iznimno zaostaje za razvijenim zemljama i ne stvara nikakvu pripremu za početak bavljenja poduzetništvom.

U takvim nesigurnim uvjetima ne čudi da 41% ispitanika ne bi odustalo od svog posla kod drugog poslodavca zbog straha od neizvjesnosti koju donosi poduzetništvo.

Većina ispitanika u Hrvatskoj smatra da imaju društvenu potporu (58%), da mogu biti posvećeni svom poslu (55%), da mogu razviti poslovne ideje (48%). Ipak, manje od 50% ispitanika smatra da su spremni riskirati (47%) ili da mogu osigurati novac za svoju poslovnu ideju (27%).

Upitani da opišu svoj idealan posao ispitanici su ga ovako okarakterizirali: prednost je dana poslovima u gradovima (58%) u odnosu na selo (42%); s djelatnicima (56%) u odnosu na samostalan posao (44%); osobno pružanje usluga strankama (81%) u odnosu na digitalnu uslugu strankama; pružanje usluga (55%) u odnosu na prodaju proizvoda (45%).

Snažna tendencija prema osobnom kontaktu sa strankama i skoro polovica ispitanika usmjerena na prodaju proizvoda, ukazuju na važnost uloge kompanija direktne prodaje kao što je Amway i druge kompanije u poduzetništvu.

###

O AMWAY GLOBALNOM PODUZETNIČKOM IZVJEŠTAJU (AGER)
Prva namjena izvještaja iz 2010. godine bila je za europska tržišta, te se proširila na sva svjetska tržišta 2013. godine, uključujući 24 države. Ove godine izvještaj pokriva 44 države, s osobnim i telefonski vođenim razgovorima sa 49.000 muškaraca i žena od 14 do 99 godina.

2018. godine AGER je proveden od strane Amwaya u partnerstvu sa Prof. Dr. Isabell M. Welpe s katedre Strategija i organizacija u školi za upravljanje pri Tehničkom fakultetu Munchen, Njemačka. Anketu je na terenu odradio GfK, Nuremberg, od travnja do listopada 2017. Rezultati su poslani u znanstvenu zajednicu, uključujući 44 AGER znanstvenih savjetnika i svim ostalim zainteresiranim znanstvenim i javnim institucijama.

Rezultati istraživanja su provedeni na uzorku od 1000 ljudi u dobi od 15+.

Napiši komentar

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia